;))


Sunday, April 17, 2011

Mereka juga manusia,,

haii.. sebenarnya hari ni aku rase geram dengan seorang perempuan " bertudung" yg amat kurang
ajar!! SERIOUSLY! Tolong lah jangan lah jatuhkan maruah perempuan yg bertudung okayy!! sebenarnya 
tadi aku teman mak aku pergi beli barang basah kat TJ mart, ( sape tahu, tahu lah ea.. kalau tak tahu, tak dapat den nak nolong yea!) cerita nya bermula ketika aku nak pergi beli
COOL BLOG yang tak bape cool tuh,
yelah kan, cuaca panas gila.. nak hilangkan dahaga,,


hah, ni ahh dia bendanya!!

okay,, aku pon pergi lah kat situ, bru nak order aku dengar, pekerja kat situ, maki-maki,, so, aku wat dont know la kann.. aku kann innocent! hhaa,, so dia pun maki2 la kann,, sampai aku terdengar dia cakap 
" bodoh!! menyirap betul lah!! then , tanpa sengaja aku terpandang kan seorang budak sebelah aku ni,, dia chinese, tapi dia ni kanak-kanak istimewa lah, tetiba baru aku perasan , 
rupa-rupanya dia maki budak tuh, sbb budak tuh tak faham dia cakap ape..
so, aku ponn geram la kann!! so rude okayy!! kau memang tak berperikemanusiaan!! 
Ape la salahnya kau cakap elok-elokkan!! tolonglah! dia pon manusia jugak ok!
lepas tu, tiba lah turn aku pulak, so, kononnya dia nak belagak ngan aku la kan,, 
aku  pun ape lagi, buat lah muka belagak aku yg  FATEHA kata\,, memang belagak abes,, !!
HHAA!! aku pon belagak la ngan dia siap jeling lagi!! Teros je dia senyum kat aku!!  padan muka kau!!Tapi tadi sempat 
juga aku senyum kat budak chinese yg istimewa tuh.. kesian dia!!
dia tak salah!! Yang aku geram tu, budak yg belagak tuh siap tanya aku nak perisa ape coolblog, sampai tiga kali!!! Aku rasa nak maki je!! tapi aku sabar lagi!! Aku ingat lagi pesan mak aku, supaya jangan jadi macam orang tu jugak!
Serious macam nk tumpah air mata aku tengok budak chinese tuh!!
cuba kita letak tempat kita kat dia OR cuba kita imagine kita ade kakak, adekk,,OR abang macam dia,, dan adik-beradik kita diperlakukan seperti itu,, marah takk??

so, moral of the story, kita cuba lah melayan mereka dengan baik! MEREKA JUGA MANUSIA ok!






 Penyakit umat

Rasulullah s.a.w bersabda: Kelak akan menimpa umatku penyakit umat-umatku terdahulu, iaitu penyakit sombong, kufur nikmat, dan lupa diri dalam memperoleh harta dan bermegah-megah dengan harta.
Mereka terjurumus dalam jurang kemenangan dunia, saling bermusuhan, saling iri dengki dan dendam sehingga melakukan kezaliman.
                                                                (Hadith Riwayat Al-Haakim)


                                                 Semoga Allah melindungi kita dari musibah ini… aamiin



4 comments:

  1. hajar , xnak larh aku beli coolblog dkt tj mart tuh ! mcm siutt je budk permpuan tuh xbaik buat org yg istimewa mcm tuee . xperikemanusian lngsung !

    ReplyDelete
  2. jahat giler org tuh..pakai tudung ekh??ap la..
    budak cina tu down sindrom ekh??
    hajar thank comment kat blog ak..ak da mls lah..hahaha..lntak lah..ssh beno rse ati nih

    ReplyDelete
  3. ksian nya budak tuh . even dye agama lain pon dye ttp mnusia jugak perhh . bngang btol lah org mcm tuh ! klw x reti nk bniaga jgn bniaga ! herhhhhh sengal .

    ReplyDelete